Hobbyvania
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Hobbyvania, het forum voor vrienden en hun hobbys
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Manga (Japanse stripverhalen)

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimeza mei 03, 2008 4:26 pm

Voor mensen die geen Manga kennen:
Een manga is een japans stripboek, klein van formaat en bevat meestal tussen de 100 en 200 pagina's. Je leest ze van rechts naar links en van boven naar beneden.
Heb er nu best een groot aantal
- Death Note (Volume 1 t/m 7)
- Naruto (Volume 1 t/m 12)
- Chobits (Volume 1 en 2)
- Fooly Cooly (Volume 1 en 2) <----Compleet
- Shaman King (Volume 1 t/m 4)
Terug naar boven Ga naar beneden
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimezo aug 31, 2008 9:28 pm

Mooie lijst Deathbones! Duimpjes omhoog

Ben zelf bezig met Death Note volume 9, blijft vet. maar anime is beter
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimeza sep 06, 2008 6:27 pm

Eigenlijk heeft anime en manga mij nooit echt geďnteresseerd. Ik keek vroeger wel eens naar Dragonball Z en Pokémon en dat zijn ook animes, maar manga's niet. Komt mede door een gebrek aan tijd door school en omdat ik nog wel leukere dingen te doen heb dan dat en ik er gewoon geen interesse voor kan opbrengen. Op vakantie in Italië hadden ze wel een boek- en tijdschriftwinkeltje waar ze manga's verkochten zoals Naruto.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimeza sep 06, 2008 7:08 pm

Death Note > Alle andere anime's/manga's (imo)

Serieus, Dragonball Z en Pokemon zijn ook echte standaard anime's die voor het jonge publiek zijn bedoeld. (Drakenbal misschien iets minder). Death Note is echt een anime die je doet laten nadenken en waar je helemaal in het verhaal opgeslokt wordt. Daarnaast heb is het verhaal van Death Note ontzettend diep uitgewerkt. Geen brullende gasten die elkaar rot slaan maar echt dialogen waar je versteld van staat. Het komt allemaal neer op het kat en muis-spel van Light en L. Je kunt ook niet echt zeggen wie de goeierik of de slechterik is, dat is nou weer zo leuk aan die Anime. Je kunt er heel erg veel over discussieren en filosoferen. Iets wat bij Drakenbal en broekzak monsters ver te zoeken is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brave
Koningbeer
Koningbeer
Brave


Aantal berichten : 441
Registration date : 18-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimezo sep 07, 2008 11:27 am

Chaos schreef:
Eigenlijk heeft anime en manga mij nooit echt geďnteresseerd. Ik keek vroeger wel eens naar Dragonball Z en Pokémon en dat zijn ook animes, maar manga's niet. Komt mede door een gebrek aan tijd door school en omdat ik nog wel leukere dingen te doen heb dan dat en ik er gewoon geen interesse voor kan opbrengen. Op vakantie in Italië hadden ze wel een boek- en tijdschriftwinkeltje waar ze manga's verkochten zoals Naruto.

Same here Ja

Ik keek vroeger redelijk veel Drakenbal Z en vond het best wel sjiek. Alleen vond ik het absurd dat ze over 1 aanval een hele aflevering deden Moe

edit: Heb wel een pokemon anime/manga hier thuis liggen (meegeleverd vroeger met Jetix Magazine) Het is zo'n ding dat je van achteren naar voren moet lezen fzo Lol Het boekje beschrijft het verhaal van zo'mn jongen die in een pokemon verandert. (Jullie kennen het wel, het verhaal van Pokemon Mystery Dungeon)
Terug naar boven Ga naar beneden
Anadria
Newb
Newb



Aantal berichten : 10
Leeftijd : 33
Registration date : 21-02-09

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimema feb 23, 2009 1:19 pm

Ik ben vorig jaar manga beginnen lezen. Ik was het eigenlijk niet van plan XD maar we mochten dat opeens voor een boekbespreking Nederlands... we moesten altijd echte boeken lezen en nu opeens mochten langa's ook ^^ En ik vond dat de perfecte kans om er toch eens mee te beginnen... Ik heb toen Death Note gelezen, tenminste de eerste zeven delen want de rest was er toen nog niet. Ik heb ondertussen deel 8 ook gelezen. Deel 10 en 11 heb ik ook al, maar hier in de buurt is deel 9 dus nergens te vinden, dus ik kan niet verderlezen : / Heel vervelend ^^ Anyway, Death Note vind ik dus geweldig :p
Enkele dagen geleden heb ik de eerste twee delen van Bleach gekocht. Ben benieuwd of die ook zo geweldig is als Death Note ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitimevr feb 27, 2009 3:23 pm

Nice, ook een Death Note lezer ^^
Heb zojuist deel 12 ontvangen en heb dus nu de hele serie compleet. Bleach schijnt ook erg goed te zijn maar ik vond geen anime/manga die beter was dan Death Note en ben dus nu gestopt met Manga's en Anime.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Manga (Japanse stripverhalen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Manga (Japanse stripverhalen)   Manga (Japanse stripverhalen) I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Manga (Japanse stripverhalen)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Anime (Japanse tekenfilms)
» Stripboeken (geen manga)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hobbyvania :: Hobby's :: Literatuur-
Ga naar: