Hobbyvania
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Hobbyvania, het forum voor vrienden en hun hobbys
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Algemeen boeken topic

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimedi nov 25, 2008 11:26 pm

Praat hier gezellig mee over gewone boeken, welke boeken raad jij aan? Welke heb je gelezen? etc. etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brave
Koningbeer
Koningbeer
Brave


Aantal berichten : 441
Registration date : 18-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo nov 26, 2008 8:58 am

Ik lees bijna niks als ik eerlijk ben. Het enige wat ik lees is tekst op tv, op games en in de krant etc. Maar lees in mijn vrije tijd nooit eigenlijk. Tenzij het voor school moet ofcourse .
Heb dan ook geen aanraders, maar vroger in groep 6 las ik een geweldig kinderboek: de olifantenjongen. Dat boek was echt leuk geschreven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo nov 26, 2008 2:45 pm

Op de basisschool heb ik ook een mooi boek gelezen: de Gebroeders Leeuwenhart. Dat is echt het mooiste boek dat ik ooit heb gelezen, meneer Ledoux haalde het trouwens ook laatst aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo dec 17, 2008 10:18 pm

Algemeen boeken topic Gears_of_War_AF_Cover

As kids, the three of them were inseparable; as soldiers, they were torn apart. Marcus Fenix and Dominic Santiago fought alongside Dom’s elder brother Carlos at Aspho Fields in the epic battle that changed the course of the Pendulum Wars. There’s a new war to fight now, a war for mankind’s very survival. But while the last human stronghold on Sera braces itself for another onslaught from the Locust Horde, ghosts come back to haunt Marcus and Dom. For Marcus–decorated war hero, convicted traitor–the return of an old comrade threatens to dredge up an agonizing secret he’s sworn to keep.

As the beleaguered Gears of the Coalition of Ordered Governments take a last stand to save mankind from extermination, the harrowing decisions made at Aspho Fields have to be re-lived and made again. Marcus and Dom can take anything the Locust Horde throws at them–but will their friendship survive the truth about Carlos Santiago?


Vandaag door de brievenbus gevallen, 400 pagina's, engels en awesome C-O-O-L
Na de proefwerkweek begin ik dus lekker met lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimedo dec 18, 2008 4:03 pm

De Bezieling

Algemeen boeken topic Mcintosh_bezieling2
best mooi boek.

Maar dit boek is echt geweldig spannend, gaat over een boekwinkel:
Algemeen boeken topic 481

Op school hadden we meestal vreemde boeken, ik heb eens een verschrikkelijk boek gelezen over een meisje dat ontvoerd was, en daarna toch niet ontvoerd was en dat de vader toen een moordenaar was en toen toch maar weer geen moordenaar was, en dat het meisje toen zelfmoordgepleegd had, ohnee toch niet, had ze maar in scene gezet. Verschrikkelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brave
Koningbeer
Koningbeer
Brave


Aantal berichten : 441
Registration date : 18-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo mei 06, 2009 2:16 pm

@ Ruben

Het tweede boek lijkt me wel interessant. Weet je dat de kaft bij mij ook al veel invloed heeft? Als het een lelijke kaft is lees ik het boek al niet. In het geval van 'de schaduw van de wind' bevalt de kaft me en de titel klinkt ook diepgaand. Kun je me wat meer vertellen over het boek getiteld 'de schaduw van de wind'?
Terug naar boven Ga naar beneden
Deathbones
Moderator
Moderator
Deathbones


Aantal berichten : 531
Leeftijd : 31
Registration date : 27-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo mei 06, 2009 3:46 pm

Nieuwe boeken:

Algemeen boeken topic 9789021007441

Verhaal: Louis en Rachel Creed zijn met hun twee kleine kinderen en hun kat net verhuisd naar een prachtig huis in Maine. Het is maar een korte wandeling over het bospad naar het dierenkerkhof achter het huis. Het simpele, zelfgemaakte bord 'Pet Sematary' doet het gelukkige paar de eerste keer glimlachen, maar wanneer een oeroud kwaad zich vervolgens vertoont, verandert deze glimlach al snel in een afschuw vertrokken grijns...
Aantal bladzijdes: 368
Status: Uitgelezen
Persoonlijke mening: Zelden heb ik een boek zo snel uitgelezen en dit boek was tevens de reden waardoor ik meer ben gaan lezen. De auteur Stephen King weet op een briljante manier de aandacht van de lezer vast te houden. De gedachten van de protagonist van het verhaal, Louis Creed, zijn uitgebreid beschreven door het verhaal heen. Hierdoor voel je je meer betrokken bij de personages en komt het allemaal net wat realistischer over. De spanning wordt halverwege het boek enorm opgebouwd en het einde is dan ook gruwelijk spannend.

Algemeen boeken topic 634153

Verhaal: 'Hoe zou het zijn, vroeg ik me af, om die laatste veertig meter naar de elektrische stoel te lopen, wetend dat je daar zult sterven? En hoe zou de man zich voelen die de veroordeelde op de stoel moet vastsjorren, of de man die de schakelaar overhaalt?' - Stephen King. Dit even fascinerende als lugubere uitgangspunt is de aanleiding geweest voor Stephen King om 'The Green Mile' te schrijven. Plaats van handeling als is de Cold Mountain-gevangenis. Een geïsoleerde gemeenschap van terdoodveroordeelden en hun bewakers. Wanneer op een dag de gevangene John Coffey arriveert, wordt het jarenlange vanzelfsprekende en dagelijks ritme van eten, slapen, sleur, verveling en sterven doorbroken.
Aantal bladzijdes: 394
Status: Mee bezig, al over de helft
Persoonlijke mening: Awesome, het komt gewoon zo realistisch over allemaal. De personages in het verhaal zijn heel diep uitgewerkt. Er wordt veel onderscheid gemaakt tussen de verschillende misdadigers. Eduard Delacroix, een kleine Fransman raakt bevriend met een uiterst intelligente muis. Ook raakt hij bevriend met de cipiers, het is namelijk hun taak om de misdadigers zo rustig mogelijk te houden voordat de dag komt waarop ze naar de elektrische stoel worden begeleid, ofwel 'Old Sparky' zoals in het boek staat beschreven. John Coffey, een kolossale zwarte man vol met littekens, die schijnbaar twee meisjes heeft vermoord wordt, is bang in het donker en huilt de hele dag door. Dan is er ook nog William Wharton, een ontzettend agressieve gevangene die het leven teister van de cipiers en de andere gevangenen. Maar niet alleen de relatie tussen de cipiers en de gevangenen staat beschreven, ook de relatie tussen de cipiers zelf.

@Brave
Laat je niet misleiden door de kaft. Als de kaft niet mooi is betekent het niet dat de inhoud niks is. Kan ook andersom zijn maar dat weet je vast wel =P
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimedi mei 12, 2009 9:23 pm

Ik ben momenteel in het Duitse boek 'Crazy' bezig, natuurlijk voor het vak Duits. Best een leuk boek en echt voor onze leeftijd (±16 jaar).
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitimewo mei 20, 2009 11:29 pm

@ Brave

Het boek is best wel dik.
Het is ook moeilijk te vertellen waar het over gaat, want dan zou ik al veel te veel vertellen. Maar ik vond het soms erg spannend, echt goed geschreven imo.

Maar waar het dus over gaat: Een zoon van een boekhandelaar mag in een geheime boeken museum een boek uitzoeken. Hij kiest een boek, waar hij heel erg van onder de indruk is. Echter, de schrijver van dat boek is al heel lang opzoek naar dat boek, en wilt dat boek ook hebben, Hij gaat hem dus achterna (schaduw van de wind). Het boek bestaat uit een stukje van het leven van die jongen die ongeveer 18 is. En er komen veel flashbacks over de schrijver en andere personages dat het boek zeer mooi maken. Wil je ergens van onder de indruk zijn?? Huur/koop dat boek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Algemeen boeken topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Algemeen boeken topic   Algemeen boeken topic I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Algemeen boeken topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boeken Topic
» Aanraders topic
» Knikker Topic =D
» Artikelen Topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hobbyvania :: Hobby's :: Literatuur-
Ga naar: