Hobbyvania
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Hobbyvania, het forum voor vrienden en hun hobbys
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het meningentopic

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimevr nov 14, 2008 5:58 pm

Het gaat als volgt te werk, ik plaats een stelling en diegene die daarna post moet een mening over die stelling geven/vormen.

Stelling: Dieren mogen worden gebruikt als proefdieren mits dit goed geregeld is met vergunning/benodigde documenten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
Brave
Koningbeer
Koningbeer
Brave


Aantal berichten : 441
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 15, 2008 1:04 am

Kan dit niet beter in het debateren/ filosoferen etc. topic. Die is precies hetzelfde als deze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 15, 2008 11:41 am

In het filosofie en debateren forum, wordt dieper op de standpunten ingegaan en vormt iedereen een standpunt. Hier hoeft maar een iemand een standpunt te vormen over het bovengenoemde en hii/zij moet daarna een stelling te noteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 15, 2008 11:45 pm

Chaos schreef:
In het filosofie en debateren forum, wordt dieper op de standpunten ingegaan en vormt iedereen een standpunt. Hier hoeft maar een iemand een standpunt te vormen over het bovengenoemde en hii/zij moet daarna een stelling te noteren.

Best leuk idee, oke ik zal als eerste beginnen.

Voor de duidelijkheid... ik ben geen moraalridder.
Ik vind niet dat het gebruikt mag worden voor mascara of oogschaduw of shampoo of iets dergelijks.
Ik vind wel dat het gebruikt mag worden voor de wetenschap in de vorm van de gezondheidzorg.
Daar ben ik dan wel een voorstander van. Ik heb het dan over muizen ofzo. Geen honden of konijntjes of katjes.


Volgens stelling:

George W. Bush gaat de geschiedenis in als de slechtste president die Amerika ooit heeft gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 16, 2008 12:01 am

R uben schreef:

Volgens stelling:

George W. Bush gaat de geschiedenis in als de slechtste president die Amerika ooit heeft gehad.

Ik denk dat hij de geschiedenis ingaat als een van de slechtste presidenten die de VS heeft gekend. Ik meen dat je ook Reagan had. Hij schepte op dat hij wist hoe hij het grote economische probleem toendertijd moest oplossen, maar daar kwam niet veel van terecht en hij moest een het stokje aan iemand anders overdragen(ik meen Kennedy) die de economie weer op weg moest helpen. Althans zoiets meen ik mij te herrineren uit het geschiedenis boek van vorig jaar. =P

Stelling: Men moet duurzame oplossingen voor benzine, olie en gas toestaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
MiKeY
Terreurkip
Terreurkip
MiKeY


Aantal berichten : 97
Leeftijd : 30
Registration date : 13-11-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 16, 2008 5:48 pm

Chaos schreef:
R uben schreef:

Volgens stelling:

George W. Bush gaat de geschiedenis in als de slechtste president die Amerika ooit heeft gehad.

Ik denk dat hij de geschiedenis ingaat als een van de slechtste presidenten die de VS heeft gekend. Ik meen dat je ook Reagan had. Hij schepte op dat hij wist hoe hij het grote economische probleem toendertijd moest oplossen, maar daar kwam niet veel van terecht en hij moest een het stokje aan iemand anders overdragen(ik meen Kennedy) die de economie weer op weg moest helpen. Althans zoiets meen ik mij te herrineren uit het geschiedenis boek van vorig jaar. =P

Stelling: Men moet duurzame oplossingen voor benzine, olie en gas toestaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.. de mensen zeuren dat de benzine te duur is (ook de regering Ja) maar ze laten op dit moment niks toe!! er zit ook weer een minpunt aan, want iedereen zal zijn auto moeten laten aanpassen.

Volgende stelling:

De Ku Klux Klan moet verboden worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 16, 2008 6:14 pm

MiKeY schreef:

Volgende stelling:

De Ku Klux Klan moet verboden worden.
100% Mee eens, Ku Klux Klan is pure discriminatie dus dichtgooien die handel!

Stelling: De belastingen moeten verlaagd worden zodat de export zal stijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 16, 2008 7:28 pm

MiKeY schreef:
Chaos schreef:
R uben schreef:

Volgens stelling:

George W. Bush gaat de geschiedenis in als de slechtste president die Amerika ooit heeft gehad.

Ik denk dat hij de geschiedenis ingaat als een van de slechtste presidenten die de VS heeft gekend. Ik meen dat je ook Reagan had. Hij schepte op dat hij wist hoe hij het grote economische probleem toendertijd moest oplossen, maar daar kwam niet veel van terecht en hij moest een het stokje aan iemand anders overdragen(ik meen Kennedy) die de economie weer op weg moest helpen. Althans zoiets meen ik mij te herrineren uit het geschiedenis boek van vorig jaar. =P

Stelling: Men moet duurzame oplossingen voor benzine, olie en gas toestaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens.. de mensen zeuren dat de benzine te duur is (ook de regering Ja) maar ze laten op dit moment niks toe!! er zit ook weer een minpunt aan, want iedereen zal zijn auto moeten laten aanpassen.

Volgende stelling:

De Ku Klux Klan moet verboden worden.

Dit is dus echt oppervlakkig denken. Je kunt niet zómaar iets anders toestaan... hele economiën zijn gebaseerd op het verkoop en verbruik van olie en gas. Kijk eens naar Dubai... als olie niet belangrijk was dan was het nog steeds een onbelangrijk vissersdorpje dat niet op de kaart stond.




En nu verder op Stefans stelling:

Niet mee eens, want belasting is een belangrijk inkomst voor een regering. En daarbij zal het niet goed zijn voor hun eigen economie want dan zouden bv tv's die in eigen land gemaakt zijn niet gekocht worden, en de goedkope tv's uit Korea van bijna dezelfde kwaliteit als warme broodjes over de toonbank gaan.

Roken moet in élke openbare gelegenheid verboden worden, zoals Dierentuinen maar ook Pretparken en op een dek van een boot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 16, 2008 10:14 pm

Ik dacht er eigenlijk zo over toen ik mijn stelling verzon. Als de belastingen worden verlaagd worden er meer producten gekocht, de p daalt maar de q stijgt dus in feite zullen de overheidsinkomsten grotendeels hetzelfde blijven. Als de producten hier goedkoper worden zal er meer vraag uit het buitenland komen en zal de export inderdaad stijgen. =P

Ik zal maar niet op jouw stelling nu reageren, want we zijn zo'n beetje de enige 2 die meedoen en ik wil andere ook eens laten meedenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
MiKeY
Terreurkip
Terreurkip
MiKeY


Aantal berichten : 97
Leeftijd : 30
Registration date : 13-11-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimedi nov 18, 2008 1:51 pm

R uben schreef:


En nu verder op Stefans stelling:

Niet mee eens, want belasting is een belangrijk inkomst voor een regering. En daarbij zal het niet goed zijn voor hun eigen economie want dan zouden bv tv's die in eigen land gemaakt zijn niet gekocht worden, en de goedkope tv's uit Korea van bijna dezelfde kwaliteit als warme broodjes over de toonbank gaan.

Roken moet in élke openbare gelegenheid verboden worden, zoals Dierentuinen maar ook Pretparken en op een dek van een boot.

Ruben ik ben het met jou stelling eens, maar niet met jou mening over de 'belastingenstelling' De regering is nu namelijk in principe ervoor aan het zorgen dat veel mensen niet meer alles kunnen betalen omdat alles duurder wordt, maar mensen niet meer loon krijgen. Dus als mensen niks meer aan de regering kunnen betalen (belasting, of gewoon eten kopen ivm BTW) is het de schuld van de regering.

Nieuwe stelling:
De BTW verhoging naar 20% mag niet plaatsvinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimedi nov 18, 2008 6:01 pm

MiKeY schreef:
R uben schreef:


En nu verder op Stefans stelling:

Niet mee eens, want belasting is een belangrijk inkomst voor een regering. En daarbij zal het niet goed zijn voor hun eigen economie want dan zouden bv tv's die in eigen land gemaakt zijn niet gekocht worden, en de goedkope tv's uit Korea van bijna dezelfde kwaliteit als warme broodjes over de toonbank gaan.

Roken moet in élke openbare gelegenheid verboden worden, zoals Dierentuinen maar ook Pretparken en op een dek van een boot.

Ruben ik ben het met jou stelling eens, maar niet met jou mening over de 'belastingenstelling' De regering is nu namelijk in principe ervoor aan het zorgen dat veel mensen niet meer alles kunnen betalen omdat alles duurder wordt, maar mensen niet meer loon krijgen. Dus als mensen niks meer aan de regering kunnen betalen (belasting, of gewoon eten kopen ivm BTW) is het de schuld van de regering.

Nieuwe stelling:
De BTW verhoging naar 20% mag niet plaatsvinden.


Mikey toch, laat je eerst eens wat beter informeren als je met de grote jongens gaat mee praten.
Want wat je hier bazelt snap ik nou helemaal niets van.

En nu verder met jou stelling: Mee eens, ik vind dat de BTW verhoging moet plaats vinden.

Sluikreclame moet beter aangepakt worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 22, 2008 9:46 pm

Kunnen we ff ophouden met dat gebekvecht. Laten we gewoon ons puur op de inhoud van het topic concentreren. Duimpjes omhoog

Ik vind dat sluikreclame moet worden opgepakt, als je een product aan de man wilt brengen kom er dan duidelijk voor uit en steek het dan niet ergens stiekem weg in een reclamespotje.

It's my turn.

Vakken zoals Maatschappijleer, CKV en ANW moeten niet meer verplicht worden om te volgen, maar moeten keuzevakken worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
MiKeY
Terreurkip
Terreurkip
MiKeY


Aantal berichten : 97
Leeftijd : 30
Registration date : 13-11-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 22, 2008 10:35 pm

Chaos schreef:
Kunnen we ff ophouden met dat gebekvecht. Laten we gewoon ons puur op de inhoud van het topic concentreren. Duimpjes omhoog

Ik vind dat sluikreclame moet worden opgepakt, als je een product aan de man wilt brengen kom er dan duidelijk voor uit en steek het dan niet ergens stiekem weg in een reclamespotje.

It's my turn.

Vakken zoals Maatschappijleer, CKV en ANW moeten niet meer verplicht worden om te volgen, maar moeten keuzevakken worden.

Mee eens, want die vakken (van ANW weet ik niet) zijn gewoon te saai om waar te zijn....

Next please

Videobewaking bij uitgaansgelegenheden moet verplicht worden
Terug naar boven Ga naar beneden
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 22, 2008 10:42 pm

MiKeY schreef:
Chaos schreef:
Kunnen we ff ophouden met dat gebekvecht. Laten we gewoon ons puur op de inhoud van het topic concentreren. Duimpjes omhoog

Ik vind dat sluikreclame moet worden opgepakt, als je een product aan de man wilt brengen kom er dan duidelijk voor uit en steek het dan niet ergens stiekem weg in een reclamespotje.

It's my turn.

Vakken zoals Maatschappijleer, CKV en ANW moeten niet meer verplicht worden om te volgen, maar moeten keuzevakken worden.

Mee eens, want die vakken (van ANW weet ik niet) zijn gewoon te saai om waar te zijn....

Next please

Videobewaking bij uitgaansgelegenheden moet verplicht worden


Oneens... Er bestaat ook nog zoiets als privacy.


De politie moet zich niet meer zoveel met verkeer bezighouden, maar met criminaliteit en diefstal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza nov 22, 2008 10:48 pm

Even tussendoor verplaatst naar debateren forum daar past dit inderdaad beter, dat bedoelde je toch in je eerste post, Brian?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
Brave
Koningbeer
Koningbeer
Brave


Aantal berichten : 441
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo nov 23, 2008 1:20 pm

Chaos schreef:
Even tussendoor verplaatst naar debateren forum daar past dit inderdaad beter, dat bedoelde je toch in je eerste post, Brian?

Jep;) Maar miss kun je beter voor elke nieuwe stelling een topic openen zo kunnen meer mensen hun meningen erop geven. Ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Chaos
Beheerder
Beheerder
Chaos


Aantal berichten : 738
Leeftijd : 30
Registration date : 18-04-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimeza dec 06, 2008 11:05 pm

Citaat :
De politie moet zich niet meer zoveel met verkeer bezighouden, maar met criminaliteit en diefstal.

Ik vind dat het mes hier erg aan 2 kanten snijdt. Als de politie zich minder op het verkeer concentreert kunnen er meer ongelukken ontstaan. Maar het beschermen van eigendommen van de inwoners van de staat en de bescherming ervan tegen criminaliteit staan toch ietsjes hoger bij mij. Ik ben het dus eens met deze stelling.

Stelling: Engels moet overal, in elk land, als hoofdtaal worden ingevoerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hobbyvania.actieforum.com/index.htm
MiKeY
Terreurkip
Terreurkip
MiKeY


Aantal berichten : 97
Leeftijd : 30
Registration date : 13-11-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo dec 07, 2008 6:56 pm

Chaos schreef:
Citaat :
De politie moet zich niet meer zoveel met verkeer bezighouden, maar met criminaliteit en diefstal.

Ik vind dat het mes hier erg aan 2 kanten snijdt. Als de politie zich minder op het verkeer concentreert kunnen er meer ongelukken ontstaan. Maar het beschermen van eigendommen van de inwoners van de staat en de bescherming ervan tegen criminaliteit staan toch ietsjes hoger bij mij. Ik ben het dus eens met deze stelling.

Stelling: Engels moet overal, in elk land, als hoofdtaal worden ingevoerd.

Hier ben ik het mee eens, want zo verstaat iedereen elkaar en dit kan ook goed zijn voor de Handel

stelling: Ziggo moet weg
Terug naar boven Ga naar beneden
R uben
Terreurkip
Terreurkip
R uben


Aantal berichten : 98
Leeftijd : 32
Registration date : 30-06-08

Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitimezo dec 07, 2008 7:21 pm

MiKeY schreef:
Chaos schreef:
Citaat :
De politie moet zich niet meer zoveel met verkeer bezighouden, maar met criminaliteit en diefstal.

Ik vind dat het mes hier erg aan 2 kanten snijdt. Als de politie zich minder op het verkeer concentreert kunnen er meer ongelukken ontstaan. Maar het beschermen van eigendommen van de inwoners van de staat en de bescherming ervan tegen criminaliteit staan toch ietsjes hoger bij mij. Ik ben het dus eens met deze stelling.

Stelling: Engels moet overal, in elk land, als hoofdtaal worden ingevoerd.

Hier ben ik het mee eens, want zo verstaat iedereen elkaar en dit kan ook goed zijn voor de Handel

stelling: Ziggo moet weg

Ik ben het er eigenlijk ontzettend mee oneens. Want zo ontstaat er eenheidsworst, en dat is niet goed voor je nationale gevoel, micheal, onthoud dat nu goed.

Ziggo moet weg:
Wat een nonsens eigenlijk, want Ziggo is een bedrijf en die kan je niet zómáár weg strepen. Als je nou zegt dat een wet of iets anders weg moet, dan is dat iets anders. Onthoud dat goed.

Sankt Petersburg had Leningrad moet blijven heten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het meningentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meningentopic   Het meningentopic I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het meningentopic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hobbyvania :: Overige stuff :: Discussiëren & debateren & filosoferen-
Ga naar: